
Intensywność korzystania z Internetu i funkcjonowanie w szkole młodzieży licealnej
Internet use intensity by high school adolescents versus their functioning at school
Curr Probl Psychiatry 2012; 13(3):160-168
Marzena Wróblewska, Maria Chuchra
Streszczenie
W związku ze wzrastającą liczbą młodzieży uzależnionej i zagrożonej uzależnieniem od Internetu, w niniejszym artykule podjęto próbę odpowiedzi na następujące problemy badawcze: W jaki sposób młodzież korzysta z Internetu i czy w jej aktywności w sieci zauważa się symptomy niepokojące? Czy płeć różnicuje intensywność korzystania z Internetu? Czy i jak korzystanie z Internetu rzutuje na funkcjonowanie uczniów w szkole? Odpowiedzi na postawione pytania poszukiwano na podstawie analizy wyników badań 136 uczniów klas licealnych kwestionariuszem ankiety, zbudowanym specjalnie w tym celu. Wyniki badań ujawniły, że znaczna część badanej młodzieży wykazuje niepokojące symptomy, mogące świadczyć o zagrożeniu uzależnieniem od Internetu. Bardziej zagrożeni uzależnieniem są chłopcy niż dziewczęta. Intensywność korzystania z Internetu rzutuje na funkcjonowanie uczniów w szkole. Częste i długie korzystanie z sieci w godzinach nocnych sprawia, że niektórzy uczniowie są senni na lekcjach. Jedna czwarta licealistów przyznała się do częstego obniżenia ocen z powodu zbyt długiego czasu korzystania z Internetu, a prawie co dziesiątemu uczniowi zdarzyło się opuścić lekcje z powodu aktywności w sieci.
Abstract
Pliki do pobrania
Słowa kluczowe
Internet, młodzież, szkoła
Keywords
Internet, adolescents, school
Calendar
Luty 2025
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | |||||
03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |